V případě, že jste o něm ještě neslyšeli, tak Claude C. Hopkins (1866-1932) byl americký reklamní copywriter, který se nejen proslavil ve svém oboru, ale také napsal hned několik knih. A právě z nich se mohou inspirovat současní odborníci, kteří se pustili do tohoto řemesla. Mimochodem, pokud se chcete v oboru někam dostat, jeho knihy byste si rozhodně měli přečíst. Hlavně:

  • Scientific Advertising (1923),

  • My Life in Advertising (1927).

Tvorba obsahu byznys

Může se zdát, že vám jeho knihy a poznání z nich nebude k ničemu, když jsou tak staré. Ale vůbec to tak není. Existují základní principy marketingu, které se v průběhu desetiletí nezměnily a nejspíš nezmění. Tyto publikace proto můžete využít jako základ všeho. Takové učebnice o reklamě z pohledu někoho, kdo se v tom skutečně vyznal. Nyní se podíváme na dvě základní zásady.

„Buďte přirození a srozumitelní. Váš jazyk by neměl být okázalý.“ (My Life in Advertising, s. 125)

S tím se určitě můžeme ztotožnit i dnes. Copywriting je založen na tom, že běžným lidem představujete produkty a služby, které jim zlepší život. Nemusíte u toho být škrobení a používat velká slova. Zůstaňte nohama na zemi a pište tak, aby to všichni dobře pochopili. Dejte lidem šanci se u vašich článků informovat a pobavit bez toho, aby museli nějak extrémně přemýšlet, co tím básník myslel.

Psaní poznámek kniha

Nabízejte služby, ale netlačte lidi do toho, co chcete vy

„Lidi můžete na něco lákat, ale nemají rádi, když je někdo do něčeho nutí“ (Scientific Advertising, s. 9). To také platí i dnes. Obsah, který tvoříte by měl být postaven na produktech a službách. Nikdy se ale nesnažte lidi tlačit do něčeho, co nechtějí. Nebude to fungovat a jen je odradíte. Jděte na to chytře, jemně a snažte se je hlavně zaujmout. To vždy fungovalo, funguje a fungovat bude. V knihách toho najdete mnohem víc, tak neváhejte a dejte se do čtení.